2024. április 14., vasárnap

Privát félÚT Miskolcon III.

Privát félÚT Komlóstetőn

Mató Edina:

A sorozatunk legújabb túrája során Miskolc egy kevésbé ismert zöld övezetében, a komlóstetői erdőben jártunk. Ahogyan az előzőekben is, itt is a túra célja nem csupán a környezet felfedezése volt, hanem hogy megosszuk egymással saját világunkat, emlékeinket és érzéseinket, amit a város kelt életre bennünk.

Komlóstető az '50-es évektől kezdődően épült fel, ahova a gyári dolgozók költöztek be, a közelsége miatt. A Szántó Kovács János utcai családi házak mögötti szakaszon hétvégi házak húzódnak, s két lépés és már a Bükkben is vagyunk.

Jártunk Poklos-tetőn, ami az egyik kedvenc helyünk. Sokat gyakoroltam, mire megtanultam kiejteni, de itt egy 25 hektáron elterülő érintetlen lejtősztyepp rét található, amelyet kevesen ismernek. 350 m magasan van, innen az egész város körben látható, Tapolcától az Avason át Bulgárföldig.

A Mexikóvölgy felé vezető szakaszon csatlakozott hozzánk egy magát sétáltató kutya (Sprint, vagy Pedro, de lehet hogy Tappancs), így háromra nőtt a kutyakísérőink száma.

Ezt itt Poppy

Mexikóvölgyi kőbánya

A kőbánya látványa furcsa és megfogalmazhatatlan: nem nevezhető szépnek, az emberi természetrombolásra emlékeztet, mégis lenyűgöző science fiction hangulatot áraszt. A Kőbánya egyik legmagasabb pontjáról még az avasi kilátó is látható. A kőbányából Galya-tető felé haladó ösvény végén láttunk meg a fába belenőtt táblát, mely szerint a idegeneknek belépni tilos. Már késő volt.

Galyatető szintén egy lejtősztyepp rét, bár kisebb méretű, mint a Poklostetői. Innen a kilátás Miskolc-Tapolca, Kisgyőr irányába szintén csodálatos.

Megnéztük még a Szép telket, amit mi neveztünk el annak, de ezzel nem vagyunk egyedül. Sokan járnak oda a panoráma miatt, leülni a rozoga padra, hiába magántulajdon. A legnyugodtabb hely, amit ismerek a városban, feltölt, elkápráztat és mindig arra emlékeztet, hogy a világ talán legszebb helyén élek. :D

(Egy téli kép a Szép telekről, a bájosan rozoga paddal.)

Visszatérve "A mi kertünkbe" ettünk kolbászt, szalonnát, házi májpástétomot házi kenyérrel, s tervezgettük a folytatást. Lesz még! Gyertek!